Omdat ik geen groot metalen blik wilde kopen, kocht ik nagellakverwijderaar Aceton. Het is 100%, maar ik had niet gemerkt dat er een kleine hoeveelheid Denatonium Benzoaat in zit, waar ik nog nooit van gehoord had, maar blijkbaar beginnen ze het nu overal in te stoppen. De reden dat ze Denatonium Benzoaat overal in beginnen te stoppen is omdat het blijkbaar de bitterste stof is die de mens kent. Het is blijkbaar zo bitter dat een kleine hoeveelheid in de aceton het bijna onmogelijk maakt voor een mens om te drinken. Ik heb er nooit aan gedacht om aceton te drinken, maar blijkbaar doen veel meisjes op nagellakfeestjes dat wel (ik wist niet eens dat nagellakfeestjes bestonden). Het is wat ze in antivries zijn gaan stoppen zodat honden het niet zouden drinken.
Blijkbaar is de bitterheidsdrempel 0,05 deeltjes per miljoen (ppm). In mijnbouwtaal is dat 1/2 gram per ton! Dat is 1/2 mm per KM! Voor mensen is het ergens rond de 10 ppm bitters dat je keel dichtklapt en je mond ongecontroleerd begint te doen wat hij moet doen om de bitterheid te verdrijven. Meestal veroorzaakt dat een whiplashachtige nekbelasting. (Dat las ik net, een beetje vreemd hè)
Hoe dan ook, ik wilde weten of iemand anders dit ook is tegengekomen en wat tips krijgen.
Ik heb de aceton nu in de vriezer liggen, klaar om wat producten een goede wasbeurt te geven. Omdat ik het oraal inneem, maak ik me zorgen dat de Denatonium Benzoate het gereinigde product te bitter maakt om naar binnen te krijgen. Ik probeer ->
Mijn plan is om gewoon een beetje te reinigen en te kijken hoe het uitpakt. Ik denk dat aangezien het product op zichzelf al super bitter is, wat is een beetje meer? Ik dacht er ook aan om cola te proberen om het naar beneden te krijgen. Maar als het zo bitter is als ik denk dat het zal zijn... is dat misschien veel cola in één keer?
Ik ben er 90% zeker van dat als ik het in een shot whisky of tequila zou doen, mijn mond niet zou merken dat ik het bedrogen heb tot het te laat is! En dan nog een cola of misschien een lepel suiker? Maar helaas... Ik ben gestopt met drinken. Het leek me een goed idee op dat moment
Wens me succes!